♥ readers ♥

Sunday, March 17, 2013

Tradisi keluarga.

Sedar tradisi yang satu ni masa nak gi hantar Basit balik kerja haritu.

I actually texted his mom, mintak izin nak ambik dia kat Pahang and hantar pegi KL. guess what, Ma tak bagi. Jauh. Mula-mula rasa restless sebab first I'm not going alone, ada Apit ngan Angah, second he'll be going for months and no one will send him off? Weird.

Meanwhile Ibu kat rumah dah tanya. Awak tak pegi anta dia balik ke kak? Kesian dia kan nak gi Japan, bukan dekat2. Lama pulak tu.


See. Now I understand. I was restless bukan sebab Ma tak bagi, tapi sebab tak dapat hantar dia. Memang dari zaman MRSM dulu, naik bus tu rasa baru 3 kali agaknya.


Memang tradisi keluarga rupanya. Nak hantar nak ambik kalau pergi jauh. Takyah jauh, ni Apit dah dapat rumah baru kat Shah Alam pun Ibu nak hantar, tengok apa ada apa takde, tolong kemas.


Talked about our different families.

Petang tu terbang gi Melaka hantar Mawar, then terus gi KL, without him knowing it. Because I know he loves surprises, that kind of surprises.


Dah jumpa depan mata, dia cakap, "saya dah dapat baca, mesti awak datang punya".



Kalau saya tak datang malam ni? - saya tanya.



Basit cakap,"kalau awak tak datang tengok saya malam ni, saya ingat awak tak sayang saya".



Kasar dia, tetap suka perhatian dan sayang. Manja.

No comments:

Post a Comment

spell it out!